Niefortunnie proces wyklejania jest stosunkowo drogi. Importowane półfabrykaty, demontaż fragmentów karoserii oraz konieczna wiedza specjalistów wykonujących przeróbkę sprawia, iż cena oklejenia przeciętnej wielkości auta kompaktowego okleiną monochromatyczną wynosi prawie 2 tysiące zł. Wydatki rosną geometrycznie do wielkości pojazdu, innymi słowy ilości potrzebnego półproduktu. Mimo wszystkiego jest to cena mniejsza niż pomalowanie całej karoserii przy zachowaniu optymalnej jakości malowania.
Mówiąc o kosztach należy podkreślić, iż naturalnie ceny bardzo się różnią dodatkowo mogą znaleźć się tak zwane bonifikarty ze strony http://extrans.opole.pl/. Należy tylko zadać samemu sobie pytanie czy też należałoby oszczędzać oraz co może się stać w przypadku gdy niepoprawnie nałożona folia gorszej klasy zostanie uszkodzona lub zejdzie nam wraz z farbą. Poniektórzy próbują nakładania okleiny na własną rękę, jednak rezultaty są zaiste przeróżne. Niezbyt skomplikowane fragmenty typu maska o płaskim kroju warto spróbować nałożyć własnoręcznie, to w wypadku całego auta ciężko będzie nam utrzymać poprawną jakość wykończenia – bez wątpienia wymaga to fachowych kwalifikacji. Odmiennie bywa z jej likwidowaniem.
Ponieważ warsztaty robią to za ekstra opłatą (jest możliwość uiścić już podczas naklejania), można zastanowić się nad zrywaniem na własną rękę. Wypada tylko zadbać o dokładne usunięcie warstwy przylepnej specjalnie do tego przeznaczonym preparatem inaczej po wsiąknięciu w niego kurzu stan wizualny lakieru okaże się beznadziejny, a klej niełatwy do zdrapania.
Podczas liczenia wydatków trzeba odnotować, że przeważnie gdy mówimy o nowych pojazdach da radę zamówić samochód w standardowym odcieniu, bez dopłaty za powłokę zewnętrzną o wysokim połysku. Robią tak często instytucje państwowe, lecz też kierowcy indywidualni zrażeni wysokimi opłatami dodatkowymi do wymarzonego lakieru – w wypadku samochodów wyższej klasy do kilku tysięcy PLN. Ma możliwość się stąd okazać, że tańsze okaże się dokładnie naklejenie okleiny. Folie nadmienionego typu są używane bynajmniej nie tylko w autach. Oklejane bywają dodatkowo inne wehikuły, łodzie, motocykle i skutery.