Metamorfoza koloru pojazdu – obklejanie samochodu

folia

Nieraz zdarza się, iż kupiony przez nas wehikuł po poprzednim właścicielu nie ma oczekiwanego odcienia, jednak kupiliśmy go ponieważ był w prawidłowym stanie i posiadał atrakcyjniejsze wyposażenie. Czasem nawet kupując nowy samochód lista możliwych kolorów karoserii może wydać się skąpa. Wówczas z pomocą przybędzie nam folia do całkowitego obklejenia samochodu.

Pokrywanie samochodu folią to coraz popularniejsza również w Polsce forma zmiany koloru automobilu. Co roku powstaje jeszcze więcej zakładów, które potrafią umiejętnie zamontować folię samochodową. Ten sposób tuningu przyszedł bezsprzecznie z regionów zachodnich, gdzie jest szczególnie popularny. Tam obywatele dość łatwo zrozumieli, że to jest prostszy szybszy i również przystępniejszy środek na zupełną metamorfozę automobilu.

Jak więc przebiega owo oklejenie? Płachty folii są nakładane na należycie przygotowaną chemikaliami karoserię pojazdu. W kosztowniejszych wersjach montażu auto rozmontowywane jest z nieskomplikowanie demontowalnych części nadwozia jak drzwi, lampy, kierunkowskazy, lusterka boczne itd. Oczywiście folię można nałożyć i bez obnażania karoserii, jednakże demontaż elementów pozwala na łatwiejsze i lepsze dopasowanie arkuszy folii i co za tym idzie szlachetniejszą jakość wykonanej przeróbki. Fachowe warsztaty potrafią tak przeprowadzić proces ponownego montażu, że jakość złożenia karoserii jest bliźniacza z seryjną.

Jeżeli auto jest wstępnie przygotowane, następuje przyklejenie folii. Jest to proces dość uciążliwy, ponieważ folia ma małą grubość (od pięćdziesięciu do jak w przypadku firmy Top Przeprowadzki 100 mikronów) i ma nadzwyczaj mocny klej. W rozleglejszej perspektywie determinuje to o wysokiej jakości modyfikacji, niemniej znacznie gmatwa montowanie. Jakby tego było mało folia naklejana jest wielkopowierzchniowymi arkuszami, naturalnie by nie było widać dowodów spoiw na fragmentach nadwozia a całość była zupełnie monolityczna. Trzeba pojąć jak kluczowe w procesie montażu są realia cieplne. Temperatura bywa skrupulatnie określona w dokumentacji wytwórcy folii, natomiast po sfinalizowaniu oklejania auto potrzebuje zostać odpowiednio wygrzane.

Po zakończeniu, w przypadku profesjonalnie poprowadzonej operacji, rezultat umie być znakomity. Z zewnątrz bynajmniej nie da się zaobserwować, że auto jest oblepione. Ważnym jest ponadto fakt kilkuletniej (przeważnie nawet 10 – letniej) gwarancji na przeprowadzone modernizacje.